Blijf op de hoogte van Bionews

Uitdagende tijden, ook voor het Belgische voedingsmerk Chalo.

Op bevel van de regeringen, sloot de Belgische en Nederlandse horeca, dé grote afzetmarkt van Chalo, vorige week haar deuren. Plots was het bedrijf overgeleverd aan de online sales van haar huidige range aan warme en koude dranken (oa Bio Chai lattes) en zoete en zoute snacks, op basis van peulvruchten, zaden, noten en gedroogd fruit.

Het personeel in tijdelijke werkloosheid plaatsen was geen optie voor het management Peter Goethals en Gita Van den Boer.“’We doen ons uiterste best om hen de volledige 100% van hun loon te kunnen garanderen." schreven ze vorige week in een social media-artikel. Nood breekt wet, dus snel werd duidelijk dat dit moment een uitgelezen kans is om de bio-producten die zusterbedrijf Beanworks Seeds & Grains van uit de hele wereld importeert, online aan te bieden aan de Chalitos, de Chalo community. Op deze manier kan het merk de keten enorm verkorten en verlaagt het opnieuw de drempel naar ingrediënten en recepten van andere klimaten en culturen, exact de missie van Chalo.

Door de aankoop rechtstreeks te organiseren bij de bio-boeren kan de hoge kwaliteit en de puurheid van de producten gegarandeerd worden. Het team selecteerde samen met zijn bevriende partners, waarmee het reeds jarenlang samenwerkt, een no-nonsens aanbod bestaande uit 16 verschillende bio- bonen, granen en superfoods. Top of the bill is de op Belgische bodem geteelde bio witte quinoa!

Om het gemakkelijk, snel en betaalbaar te maken combineert het merk 14 producten in 2 pakketten. 1 Lockdown Essentials pakket vol voedingsrijke basissen en 1 Superfood pakket om je immuunsysteem in topvorm te brengen. Op deze manier hoopt Chalo haar steentje bij te dragen om haar community zo gezond, duurzaam en gelukkig mogelijk doorheen de crisis te loodsen, social distance gerespecteerd! Verkrijgbaar online via www.chalo-inc.com / www.bol.com en via verschillende foodboxen thuis leverbaar. Chalo betekent Let’s Go, Let’s move forward in het Hindi.

Het bedrijf startte op op 1 april 2015 met de missie om de drempel naar betere, gezondere voeding te verlagen. Het wil de consument inspireren en draagt hierbij de waarden natuurlijk, eerlijk en duurzaam hoog in het vaandel. Het merk bouwde inmiddels op haar eigenwijze, niet belerende, tikkeltje rebelse wijze, een funky internationale community rond haar Love Brand.

Volgende week viert Chalo haar 5 jarig bestaan, een virtueel feest om niet snel te vergeten en de ideale moment om haar eigen charity project uit de doeken te doen.