Blijf op de hoogte van Bionews

Nestlé introduceert bio-productlijn in Brazilië

Nestlé zal in de komende weken hun eerste biologische voedingslijn in Brazilië gaan introduceren, zo vertelt een medewerker tegen Reuters. Dit onder de merknaam Organico. Het grootste voedingsbedrijf ter wereld zet deze stap om tegemoet te komen aan de groeiende interesse naar gezonde en biologische producten.

De manager voor zuivel en ontbijtgranen in Brazilië, Carine Malher, liet weten dat Nestlé als doel heeft gesteld om dit jaar 1 miljoen verpakkingen van biologische havermout en haverzemelen in het land te verkopen.

Nestlé's stappen op de biologische markt zijn relatief klein als je kijkt naar de wereldwijde markt. Zo heeft iedere verpakking van biologische havermout of haverzemelen een voorgestelde verkoopprijs van €1,75, wat zou betekenen dat ze in het eerste jaar iets minder dan €2 miljoen aan producten zouden verkopen. 

Deze eerste stappen op de biologische markt passen echter bij een ambitieus biologisch programma van Nestlé. Malher liet namelijk weten dat het bedrijf bezig is met de ontwikkeling van biologische producten in verschillende segmenten in Brazilië. Ondertussen kijkt het bedrijf ook naar mogelijke overnames die hun aanwezigheid op de biologische markt in het land zouden kunnen vergroten. Het bedrijf wil in het eerste kwartaal van 2019 biologische melk op de markt brengen en wil daarnaast ook biologische snacks gaan uitbrengen. 

Begin februari 2018 werd al bekend dat Nestlé een meerderheidsbelang in Ecuadoraanse bedrijf Terrafertil genomen heeft. Dit bedrijf produceert natuurlijke en biologische producten op plantaardige basis. In de tweede helft van 2017 kocht Nestlé daarnaast voor €1,8 miljard de Canadese vitaminemaker Atribum Innovations, en kondigde het deals aan met Sweet Earth vegetarische voeding, Blue Bottle koffie en Chameleon Cold-Brew koffie. 

Mahler liet weten dat Nestlé al een leveringscontract heeft voor de nieuwe biologische lijn met supermarktketen Pão de Açucar, dat eigendom is van GPA, een van de grootste retailers in Brazilië. 

 

Bron: Biojournaal