Biospeculoosproducent La Confiance trekt de rode draad van traditie en vertrouwen volledig door en omarmt koekjesbakkerij Juliette onder een nieuwe naam: Maison La Confiance. Daarmee wil het een eigen winkelpunt openen in een stad met internationale uitstraling: Brugge. De twee koekjesspecialisten willen zo nog meer terugkeren naar het traditionele, met als doel de ambachtelijkheid van speculoos en andere koeken te preserveren. In de jaren ’20 van vorige eeuw bakte La Confiance al uitzonderlijk lekkere speculoos, volgens hun eigen authentieke recept. Ook Juliette bakt volgens grootmoeders recept, daarom is de kruisbestuiving tussen beide merken nu een feit.
Biscuiterie artisanale Maison La Confiance
De keuze voor de naam Maison La Confiance is een logisch verhaal. Het gaat om een familiaal huis dat de nodige kennis en vertrouwen uitstraalt, met liefde voor lokaal produceren. De pittoreske bakkerij Juliette in Brugge is al lang een begrip voor de plaatselijke bevolking en internationale bezoekers. Klanten kunnen er rekenen op kwalitatieve, huisgemaakte en verse koekjes met een lokale toets. La Confiance, producent van biospeculoos, is al enkele jaren eigenaar van de winkel. “Het is tijd dat La Confiance en Juliette meer verweven worden met elkaar”, vertelt zaakvoerder Leo Borms. “Beide merken hebben hun eigen expertise en vakmanschap. Bij La Confiance is dat 100% vertrouwen en transparantie in de productie van de biospeculoos. Juliette draait dan weer helemaal rond huisbereide, ambachtelijke koekjes volgens grootmoeders recept.”
Voortaan is de speculoos van La Confiance dus niet enkel meer te vinden in Bioplanet en Delhaize, maar ook in de bakkerij in Brugge, waar handgemaakte en ter plaatse gebakken koekjes het hoofdaanbod blijven.
Speculocal
In beide concepten is het lokale verhaal van groot belang. La Confiance koopt zoveel mogelijk ingrediënten rechtstreeks bij de bioboer of bij lokale bedrijven die aan eerlijke landbouw doen met respect voor de natuur. De keuze voor enkel kwaliteitsvolle ingrediënten resulteert in een topspeculoos die alle smaakpapillen geweldig weet te prikkelen.
Deze boeren worden door La Confiance hoog in het vaandel gedragen, ze worden zelfs geportretteerd op de verschillende verpakkingen.
Over La Confiance
La Confiance betrad in april 2017 de speculoosmarkt met een unieke positionering: een ongekende combinatie van betrouwbare en traditionele smaak die gebaseerd is op het authentieke Belgische familierecept uit 1924 dat opnieuw tot leven gebracht werd met bio-ingrediënten van topkwaliteit – waaronder echte boter, 5 verschillende kruiden en meer - en een verrukkelijke knapperigheid die wereldwijd de smaakpapillen van foodies weet te prikkelen. Waar andere merken nauwelijks de herkomst van hun ingrediënten aan de consument prijsgeven, kan La Confiance de oorsprong van haar producten tot aan de boer in kaart brengen. Graanboer Thibault, hazelnootboer Federico en cacaoboer José, vertellen hun verhaal via de verpakking aan de consument.